Az egyik újságírót, aki utánajárt az illegális szemétszállítási és -lerakási botránynak, megbírságolták tizennégy rugóra. Hihetetlen: a kamerájuk felvételén látszott, hogy amikor a rosszfiúk üldözték őket, kézből telefonált, pontosabban a zsarukat hívta a mobilján, vezetés közben. És az öve sem volt becsatolva. Olvasom lényegtelen kis hírt, és csak remélem, hogy kacsa. Tizennégyezer forint bírság - bosszantó dolog persze - annyira mindennapos, hogy nem is érdemes ilyesmivel foglalkozni. De mégis, a körülmények elgondolkoztatóak.
Először egy képzeletbeli jelenetsor ugrott be. Vitorlázgatok nyugisan a Balatonon. Négyen vagyunk a papírja szerint hatszemélyes hajón. A szél hirtelen felerősödik, reffelünk, majd látjuk, ahogy tőlünk nem messze felborul egy katamarán. Hárman vannak rajta, most mindegyik a vízben. Odamegyünk, szélbe fordulunk, csáklya ki, belekapaszkodnak, tatnál besegítjük őket. Két perc múlva mellettünk egy rendőrségi motoros. Első dolga lesz nyilván, hogy megbírságoljon, mert a megengedettnél többen vagyunk a fedélzeten.
Szerencsére sosem kerültem hasonló helyzetbe. Sőt az eddigi kevés tapasztalatom alapján a vizirendőrök nem hülyék.
Utána az is eszembe jutott, hogy - és ez leginkább itt bizonyosodik be Budapesten - a közlekedés elsősorban nem gázadás, kormányzás, fékezés, de még csak nem is szabálykövetés. A közelekedés elsősorban kooperáció. Külföldről hazajöve mindig meglepődök rajta, hogy mennyire nem tudja ezt az átlagmagyar. Kár, itt és most bizonyosodott be, hogy a zsaruknak sincs halovány fingjuk se erről.
Remélem, mégis kacsa.
Először egy képzeletbeli jelenetsor ugrott be. Vitorlázgatok nyugisan a Balatonon. Négyen vagyunk a papírja szerint hatszemélyes hajón. A szél hirtelen felerősödik, reffelünk, majd látjuk, ahogy tőlünk nem messze felborul egy katamarán. Hárman vannak rajta, most mindegyik a vízben. Odamegyünk, szélbe fordulunk, csáklya ki, belekapaszkodnak, tatnál besegítjük őket. Két perc múlva mellettünk egy rendőrségi motoros. Első dolga lesz nyilván, hogy megbírságoljon, mert a megengedettnél többen vagyunk a fedélzeten.
Szerencsére sosem kerültem hasonló helyzetbe. Sőt az eddigi kevés tapasztalatom alapján a vizirendőrök nem hülyék.
Utána az is eszembe jutott, hogy - és ez leginkább itt bizonyosodik be Budapesten - a közlekedés elsősorban nem gázadás, kormányzás, fékezés, de még csak nem is szabálykövetés. A közelekedés elsősorban kooperáció. Külföldről hazajöve mindig meglepődök rajta, hogy mennyire nem tudja ezt az átlagmagyar. Kár, itt és most bizonyosodott be, hogy a zsaruknak sincs halovány fingjuk se erről.
Remélem, mégis kacsa.
Utolsó kommentek