Pascal

Politika, ahogy középen-enyhén-jobbra állva látszik. A gondolkodás szabadsága. Hit-tudás-etika-erkölcs. Ésilyenek. Érdemi vita, ellenkezés itt szórakoztatás.

Utolsó kommentek

  • Horváth László: Ez Magyarország nem kell meglepődni az ilyenen! (2008.04.03. 19:39) Szemét, bírság
  • Szabadi Béla: Mielőtt ír, előbb olvasson és tájékozódjon. Ezek nem olyan kérdések, amelyeket tények nélkül meg l... (2008.01.29. 10:59) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Miután ott többen olvasnak és szólnak hozzá, írtam egy utánlövést az alábbi linken; ott hivatkozva... (2008.01.28. 08:41) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Az Akadémiáról és Glatz Ferencről, a vele szerződött Torgyánról szerintem érdekes cikkeket lehet o... (2008.01.26. 12:24) Az Akadémia langyos reformja
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! És még valamit! Ha Torgyánnal van gondja, vele foglalkozzon. Torgyánról is van szó... (2008.01.25. 11:22) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! Rólam volt szó és az én esetemről. Kérem, a chilei cseresznyét ne keverje ide. Azér... (2008.01.25. 11:16) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Tehát minden párt abszolút legális forrásokból kampányol? Vagy más gyanús ügyek vannak, de a Fradi... (2008.01.25. 08:14) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: A virtuális világ nem azonos a valóságossal. A sajtó által különböző okokból konstruált "hírek" na... (2008.01.24. 13:26) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Már az előzőben is Székely Zoltán kérdésében valószínűleg igaza van, javítom is az írást mihelyt u... (2008.01.24. 12:36) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! Nem hiszem, hogy emblémája lennék annak, amit Ön gondol. Még egyszer javaslom, olva... (2008.01.24. 11:35) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Kedves Béla! Félreértés ne essék, nem ellenségként kezelem, sőt örömel látom itt. Az úgynevezett ... (2008.01.23. 21:52) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! Ha valakinek honlapja van, vagy inkább blogja és véleményalkotó kíván lenni, ekkorá... (2008.01.23. 17:48) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: A könyvet nem veszem meg, az olvasóimnak sem tanácsolom, sőt 2 perc alatt elmondom mi van benne. N... (2008.01.23. 09:25) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Megtisztelve érzem magam, hogy benézett. Egyben hadd hívjam fel a figyelmét arra, hogy a koalíciós... (2008.01.23. 08:32) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Annak, ami velem történt, nincs köze a pártkasszához és különösen nincs a korrupcióhoz. Van viszon... (2008.01.12. 22:13) Nincs új a Nap alatt
  • Corry: Kedves előttem szólók, továbbra is az látszik igazolódni, hogy sokan tévúton járnak, amikor a mező... (2007.11.30. 13:42) Sztrájk! de mi a faszért?
  • Valaki Valahonnan: allasblog admin "ha nem lesz magyar agrárium, eszed a sok szemetet" Ezt a jelszót már hallottam a... (2007.11.29. 13:52) Sztrájk! de mi a faszért?
  • allasblog admin: A mostani megmozdulások kollektiven, nem csak a nyugdíj korhatárok miatt volt, hanem főleg amiatt,... (2007.11.23. 10:05) Sztrájk! de mi a faszért?
  • Corry: -- allasblog admin 2007.11.22. 00:59:15 Corry megnézlek téged, ha eléred a nyugdíjadat, és hozzád... (2007.11.22. 11:14) Sztrájk! de mi a faszért?
  • allasblog admin: X polgártárs baromságokat írsz! Szerinted ez megfelel így ahogy mennek a dolgok? Baromság! Ez nem... (2007.11.22. 00:59) Sztrájk! de mi a faszért?
  • Utolsó 20

Sztrájk! de mi a faszért?

2007.11.21. 09:21 Pascal

Vagyük ezt újra, ezt a demokráciaizét. Egyrészt a sztrájk alapjog. Kényelmetlen és kellemetlen az igaz. Mégsem illik rámondani, hogy zsarolás, még ha a célokkal egyet nem értők szemében annak is tűnik. Másrészt a sztráj kényelmetlenséget, kárt okoz. Azt sem illik mondani, hogy csak akkor sztrájkolhasson ha nem zavar senikit, ha én attól még ugyanúgy bejutok a munkahelyemre; ez t.i. azzal egyenlő, hogy ne sztrájkolhasson. Spóroljuk meg egymásnak hídfoglalásnál tapasztalható alapfokú köpködősdit. Bár a tüntetés, sztrájk komoly kiesést, kényelmetlenséget okoz, joga van az érdekeit védeni amíg ez arányos.

De ma megütközve kérdezem: mik is a célok? Miért áll az ország? Talán azért, hogy ne zárják be a szárnyvonalakat? Nem fogják. Ne privatizálják az egészségbiztosítást? Ugye nem kerülte el senki figyelmét, hogy - bár az állami egészségbiztosítót teljesen ismeretlen okból megyékre darabolják - a versenyszféra betörése egyelőre nem fenyeget? Benzinkútaszpirin talán? Vizitdíj? Vagy a nyugdíjtörvény egyes igazságtalan módosításai? Gyurcsány takarodjon? Legyenek előrehozott választások? Sztrájk van de mi a ló faszáért?

A "mondjon le", a "több fizetést", az "előrehozott választásokat", a "gyorsabban kifizetett agrártámogatást", "semmi leépítést" vagy történelmi példákat elővéve "ruszkik haza", "olcsó benzint", "házat építs ne gátat" egyszerű és érthető célok. Függetlenül attól, hogy én vagy bárki mit gondol ezekről, ilyen követelések miatt lehet tünteni, szabad sztájkolni. Észak-Koreában nem, nálunk igen. Még ha nekem okoz kényelmetlenséget, sőt a célokkal egyet sem értek. Kár köpködni emiatt.

Komoly gond azonban, hogy nem látjuk a célokat. Nem érti senki igazán. Mindenki szolidarít mindenkivel, de mivel és miért is pontosan? Ott a magas labda a vörösöknek: már megint a Fidesz cukkolja az embereket. Nettó hitel- és népszerűségvesztés, arra jó az egész. Lehet ez a sztrájk megfelel a kereteknek, de ha a ködbe vész a cél, akkor a sztrájk csak gecizés mindenkivel. Tisztelt szervező urak. Rá szokás írni egy transzparensre bazze. Most igencsak gondban lennétek. Én - a mai nap miatt - belevenném a jogszabályokba, hogy ha nincs transzparens, akkor a sztrájk is törvénytelen.

12 komment

Címkék: közlekedés sztrájk megegyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://pascal.blog.hu/api/trackback/id/tr49236617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.11.21. 10:01:06

Azért kell sztrájkolni, mert valaki nem nyugszik bele,hogy elvesztette a választásokat 1998-ban.

Refuse/Resist! 2007.11.21. 10:55:27

Sztrájkolni 2006-ban a választások után néhány nappal kellett volna.
Hétfőn bejelentették, hogy nagy a baj (a sorok közt ott volt az egész Beszéd!!), szerdán vagy csütörtökön már sztrájkolni kellett volna az egész országnak.
Orbánnak meg kellett volna mondani: bocsánat, elszúrtuk, hazudtunk: eddig annyira nem is éltünk rosszul, de majd most tényleg fogunk, itt van a kemény bizonyíték, tessék. Itt van ez a kormány, ami miatt ez lett, ordenáré hazugsággal nyertek, tessék új választást kiírni.

vagy a Zorbán nem is akart most kormányozni?
Elképzelhető, viszont ebben az esetben ritka alja ember ő is...

Joschka Fischer (törölt) 2007.11.21. 11:45:24

X-polgártárs,
ez igen nagy hülyeség.

a sztrájkról bõvebben itt:
alternativa.blog.hu/2007/11/19/alter_l_sztrajk
meg itt:
alternativa.blog.hu/2007/11/19/does_alternativa_really_love_the_sztrajk

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.11.21. 13:20:42

Csak annak hülyeség aki nem lát tovább a narancssárga kokárdán túl.

gormi · http://gormi.blog.hu 2007.11.21. 14:31:45

Lehetne pl. azt mondani, hogy a szakszervezet el akarja zavarni a szadeszt a francba, mert a szocik nem elég kemények. Gaskóék ráéreztek, hogy a maszopon belűl is kitört a forradalom a reformokkal kapcsolatban, hát csesszünk gyorsan szét mindent mi is, hogy lehessen majd mondani, itt kint nagyon szar, hideg van meg minden, hát menjünk má'vissza az állam melegébe. Persze vékony jégen folyik a kavarás, mert úgy kéne az mszmp-t visszaterelni a jó kis osztogatós pályára, hogy közben ne játszák át a kormányt a fityesz kezére. Orbánék persze tele tüdőből mantrázzák, hogy ők az elkeseredett néppel vannak stb. Az persze senkit nem érdekel, hogyha megint befékeznek mindent, függetlenűl attól, hogy lehetne talán jobb utakat is találni, megint csak a szarkeverés folyik majd tovább és soha nem lesz egyetlen egy ügyben sem olyan mértékű összefogás, ami kisegíthetne minket ebből a folytonos vegetálásból. Egyébként meg perszehogy nem lesz egyetértés minimum szinten se, errefelé nem is volt olyan soha. Egymás szopatásához értünk. Rafináltan, precízen és zsigerből csináljuk. Néha pedig felteszünk ilyen hülye kérdéseket, hogy most mi a faszér nem megy a vonat? Mert most így szopatnak és kész.

Corry 2007.11.21. 20:41:29

Egy nagy "hibát" követtél el Pascal. Észérv jellegű dolgokat keresel ott, ahol nincs, és nem is lesz soha.

Brr. Képzelje el mindenki, hogy azért mennek demonstrálni az emberek, mert Magyarországon igen alacsony az aktív nép foglalkoztatottsága, nomeg hiányzik de nagyon a szakképzett munkaerő. Hát ilyen sztrájk nem mostanában lesz ám.

Corry 2007.11.21. 20:50:21

Ja a nyugdíjak miatt tényleg kéne a sztrájk. Azért, hogy ne 45-50 éves embereket engedjenek nyugdíjba. Mert erről az a pátosszal emlegetett "generációk közti szerződés" nem szól, hanem csak az időskori ellátásról.
A Suzuki gyárba meg Szlovákiából hordják a munkásokat, nem tudom miért, de sejtem, lásd még szakképzett munkaerő hiánya.
Az agrárium meg egy nagy támogatás az egész, pedig hallottam valahol, hogy lehetne példul öntözni is és akkor kisebb lenne az aszálykár. Vagyis a rendelkezésre álló forrásokból öntözési infrastuktúrát építeni a lassan már alanyi jogon járó kártérítés helyett.

Ezekért a dolgokért bezzeg nem sztrájkol senki.

allasblog admin 2007.11.22. 00:59:15

X polgártárs baromságokat írsz! Szerinted ez megfelel így ahogy mennek a dolgok? Baromság! Ez nem normális, pártól függetlenül. Nézz már körül?

Corry megnézlek téged, ha eléred a nyugdíjadat, és hozzádvágnak 35 ezret fizetségként a 40 évi munkádért! Lehet hogy egy kicsit fel lennél háborodva!
Az agrárium csupa támogatás, az Eu-s átlag 25 % át kapják a gazdák támogatásként, ezért olyan kibaszott magasak a magyar árak és szenvednek,mert nem tudják versenyképessé tenni a jövedelmüket! De megnézlek ha nem lesz magyar agrárium, eszed a sok szemetet, lehet hogy attól esetleg reálisabban gondolkodnál..

A célokról meg a transparensekről annyit, világosan ki voltak tűzve, sőt a mondjon le nem volt cél. Nem a kormány ellen hanem a kormány intézkedései ellen voltak ezek az események! Ez két különböző dolog kedves pascal..

Corry 2007.11.22. 11:14:10

--
allasblog admin 2007.11.22. 00:59:15
Corry megnézlek téged, ha eléred a nyugdíjadat, és hozzádvágnak 35 ezret fizetségként a 40 évi munkádért!
--

Na látod, egyről beszélünk; én azt mondtam, hogy mi a francért mennek el életerős 45-50 éves emberek nyugdíjba?? HA meg nem életerős, akkor menjen rokkantsági mittoménmire ha egy orvosi bizottság is annyira betegnek látja.

És én nagyon félek attól, hogy 35 ezret fognak hozzám vágni, mert a többi kellett az előnyugdíjakra és a méltányossági nyugdíjakra. Az utóbbi fogalom még nem ismert, de gyanítom életbe fog lépni, amint nyugdíjba megy az a korosztály és réteg aki zsebbe kapta a fizut.

A szlovák mezőgazdaság se 200% támogatást kap. Itt más bajok is vannak, erre próbáltam rávilágítani, igaz azt elismerem, hogy nem a teljesség igényével. De akkor még egy adalék: szerintem itthon túl sokan akarnak a mezőgazdaságból megélni, ezért a mezőgazdaság talán nem is a gazdaság egy része, hanem a nagyja inkább szociális kategória.

allasblog admin 2007.11.23. 10:05:59

A mostani megmozdulások kollektiven, nem csak a nyugdíj korhatárok miatt volt, hanem főleg amiatt, hogy megváltozik a nyugdíj pontrendszer számítása, és így sokkal kevesebbb lesz azoknak a nyugdíja, akik jövő évtől mennek nyugdíjba, azokhoz képest, akik már nyugdíjban vannak ! De abban igazad van, hogy a kedvezményes nyugdíjt, felül kell vizsgálni, ezzel én is egyet értek.

Lehet hogy a szlovák mezőgazdaság nem kap 200 % os támogatást, mint más Eu-s országok, de ott nincs is 60 % os adó, járulék fizetési kötelezettség...

Nézd Én nem dolgoztam soha mezőmagzadaságban, de egyre többet járok olyan helyen ahol nagyon sokan dolgoznak. Anno a dicső Kádárrendszerben,sőt az egész történelem során mi Mezőgazdasági nagy hatalom voltunk. De ha kimozdulnál a gép elől, folyamatosan szünnek meg a Falvak, őregedenek. Tudod egy faluban csak az agráriumból lehet megélni, semmi más lehetőség, minden épül le...Épp hogy mindenki volnul ki a mezőgazdaságból, abból ami több évszázadon át szinte egy egész országot eltartott!!

Sehol sem könnyű, de itt most minden egyszerre hatványozottan jött elő, ezért volt ez a felfordulás..

Valaki Valahonnan 2007.11.29. 13:52:03

allasblog admin
"ha nem lesz magyar agrárium, eszed a sok szemetet"

Ezt a jelszót már hallottam a rádióban, sőt talán már az újság is megírta, mégsem értem. Ezért szeretném, ha valaki elmagyarázná.
Ugyanis ha mi csak az EU agrártámogatás törtrészét kapjuk, akkor ugye drágábban tudunk termelni mint az EU, vagyis nálunk törvényszerűen drágábbak lesznek a mezőgazdasági termékek. Ennek kapcsán két kérdés is felmerül bennem:

- Tényleg annyira lojális és mélymagyar érzelmű lenne az Auchan/Tesco/... vezetősége, hogy bár az EU-ból olcsóbban be tudná hozni az árut, mégis a drágább magyart választja? Tapasztalataim szerint a piac logikája másként működik. (Eltekintve a primőr és gyarmati termékektől, magyar narancstól.)
- Igaz lenne az az urban legend, hogy mi (magyarok) termeljük a legjobb minőséget? Mert ha valóban az EU termékektől kell félni, akkor az számomra a francia sajtot, olasz szőlőt/bort/barackot, németh krumplit, osztrák almát stb jelenti. (A távolkeleti krumplitól én is félnék, de fentebb az EU-ról volt szó.)
Egyébként én sem a mezőgazdaságból élek, de öröklés és kárpótlás révén az ország több pontján "földbirtokossá" váltam (lásd még kulák). Ennek kapcsán láttam, hogy a mezőgazd.szakember (népiesen: paraszt) dupla adag permetszert bekeverve megjegyezte, hogy mindegy, hogy árt-e, csak hasson, úgysem mi esszük meg. A háztájiban az asszony kézzel szedi le a krumplibogarat... Szóval olyan vakon nem bíznék meg a magyar agrárium tisztességében.

Corry 2007.11.30. 13:42:02

Kedves előttem szólók, továbbra is az látszik igazolódni, hogy sokan tévúton járnak, amikor a mezőgazdaságot a tisztesség, minőség, versenyképesség kategóriáknál keresik. Tessék mán megnézni a szociális kategóriát is...
Azzal persze egyetértek, hogy a mezőgazd szakemberek igen el nem hanyagolható hányadának fingja nincs, hogy mennyi permetszert kell keverni arról meg végképp nincs hogy egy adott esetben pontosan melyik szer lenne a jó...
süti beállítások módosítása