Pascal

Politika, ahogy középen-enyhén-jobbra állva látszik. A gondolkodás szabadsága. Hit-tudás-etika-erkölcs. Ésilyenek. Érdemi vita, ellenkezés itt szórakoztatás.

Utolsó kommentek

  • Horváth László: Ez Magyarország nem kell meglepődni az ilyenen! (2008.04.03. 19:39) Szemét, bírság
  • Szabadi Béla: Mielőtt ír, előbb olvasson és tájékozódjon. Ezek nem olyan kérdések, amelyeket tények nélkül meg l... (2008.01.29. 10:59) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Miután ott többen olvasnak és szólnak hozzá, írtam egy utánlövést az alábbi linken; ott hivatkozva... (2008.01.28. 08:41) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Az Akadémiáról és Glatz Ferencről, a vele szerződött Torgyánról szerintem érdekes cikkeket lehet o... (2008.01.26. 12:24) Az Akadémia langyos reformja
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! És még valamit! Ha Torgyánnal van gondja, vele foglalkozzon. Torgyánról is van szó... (2008.01.25. 11:22) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! Rólam volt szó és az én esetemről. Kérem, a chilei cseresznyét ne keverje ide. Azér... (2008.01.25. 11:16) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Tehát minden párt abszolút legális forrásokból kampányol? Vagy más gyanús ügyek vannak, de a Fradi... (2008.01.25. 08:14) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: A virtuális világ nem azonos a valóságossal. A sajtó által különböző okokból konstruált "hírek" na... (2008.01.24. 13:26) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Már az előzőben is Székely Zoltán kérdésében valószínűleg igaza van, javítom is az írást mihelyt u... (2008.01.24. 12:36) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! Nem hiszem, hogy emblémája lennék annak, amit Ön gondol. Még egyszer javaslom, olva... (2008.01.24. 11:35) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Kedves Béla! Félreértés ne essék, nem ellenségként kezelem, sőt örömel látom itt. Az úgynevezett ... (2008.01.23. 21:52) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Kedves Pascal! Ha valakinek honlapja van, vagy inkább blogja és véleményalkotó kíván lenni, ekkorá... (2008.01.23. 17:48) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: A könyvet nem veszem meg, az olvasóimnak sem tanácsolom, sőt 2 perc alatt elmondom mi van benne. N... (2008.01.23. 09:25) Nincs új a Nap alatt
  • Pascal: Megtisztelve érzem magam, hogy benézett. Egyben hadd hívjam fel a figyelmét arra, hogy a koalíciós... (2008.01.23. 08:32) Nincs új a Nap alatt
  • Szabadi Béla: Annak, ami velem történt, nincs köze a pártkasszához és különösen nincs a korrupcióhoz. Van viszon... (2008.01.12. 22:13) Nincs új a Nap alatt
  • Corry: Kedves előttem szólók, továbbra is az látszik igazolódni, hogy sokan tévúton járnak, amikor a mező... (2007.11.30. 13:42) Sztrájk! de mi a faszért?
  • Valaki Valahonnan: allasblog admin "ha nem lesz magyar agrárium, eszed a sok szemetet" Ezt a jelszót már hallottam a... (2007.11.29. 13:52) Sztrájk! de mi a faszért?
  • allasblog admin: A mostani megmozdulások kollektiven, nem csak a nyugdíj korhatárok miatt volt, hanem főleg amiatt,... (2007.11.23. 10:05) Sztrájk! de mi a faszért?
  • Corry: -- allasblog admin 2007.11.22. 00:59:15 Corry megnézlek téged, ha eléred a nyugdíjadat, és hozzád... (2007.11.22. 11:14) Sztrájk! de mi a faszért?
  • allasblog admin: X polgártárs baromságokat írsz! Szerinted ez megfelel így ahogy mennek a dolgok? Baromság! Ez nem... (2007.11.22. 00:59) Sztrájk! de mi a faszért?
  • Utolsó 20

Üdvözettel: Kirúgja

2007.05.20. 10:46 Pascal

És úgy is lett, frankón kirúgta. Benét is, Gergényit is. Úgy töltik el a hátralevő éveiket, nyugdíjban, hogy ha áttételesen is, de a rendőrbalhékért őket teszik felelőssé. Lehetett volna másképp is. Szakértőként dolgozni, megjelenni itt-ott, tűrhető köztiszteletben és becsülettel. Így meg, ha lesz is interjú öt-tíz év múlva, akkor is erről lesz szó. Most már az őszi dolgok is más megvilágításba kerülnek. Kevésbé emlékszünk a Rebisz kővel megdobált és megsebesült embereire. Inkább azokra a rendőrökre, akik gátlás nélkül lődöztek gumilövedékkel. És most a megerőszakolt csajra. A neveddel összekapcsolva. Hülye köcsög, lemondhattál volna már tavaly októberben. Megszívtad, rosszabbul jártál így, de fél könnycsepp se érte, mert miattad rosszabbul jártak a beosztottak is. Hacsak neked mindegy, hogy tisztességgel mész vagy csúfosan elsunnyogsz.

Üldögélek a teraszon, Maigret, csendes délután, előttem egy tűrhető mártaaljai rizling és egy fémhálós párás szifon. Úgy négykor felmegyek a netre, megnézni azokat, akik - nekem érthetetlen - ehelyett a Hungexpón rágják egymást. És mit látok először, beszarás, tegnap megírom, hogy vezetői hiba, és erre már ki is vannak rúgva. Hű, akkor máskor is fogok irogatni. Kövér  meg erőlködik: akkor rúgjákki  és monnyonle Petrétei de főfőképp Gyurcsány is, mert Batukán haver hozzájuk képest. Minek most ezt, Laci. Lehetne örülni és hátradőlni, holnap is van nap.

Aki nem vonja le a következményeket akkor amikor kellene, később lehet megszívja. Rosszat tesz magának, és rosszat tesz azoknak, akik neki segítenek vagy neki dolgoznak. A tavaly október 23-i rendőri fellépés hiba volt. Az anyagi kár nem érdekes, a testi épség azonban már más dolog. Nem egykét ficam és rándulás, hanem súlyos sérülések, szemkilövés, viperák, földön fekvő emberek megrugdosása. Vitatható előzetes fogvatartások, sokszor kizárólag rendőri bemondásra hagyatkozva. Mikor ez nyilvánvaló lett, Gergényi vagy Bene tehette volna a következőket. Kiáll, és elmondja ami alább van.

"A rendőrség és jómagam nem készültünk erre. A tévészékháznál először tétován léptünk fel, később, kompenzálandó ezt, durván. Amely természetesen nem mentik fel a hőbörgőket és futballhuligánokat, akik fair és szigorú eljárásra számíthatnak. Eközben, személy szerint ígérem, hogy a rendőri vezetői túlkapásokat is kivizsgálják." És talán: "Az év végétől a nyugdíjazásom kérem."

Gergényi részéről őszinte magábanézés helyett azonban fölényes ugatást és taktikai "lemondást" láttunk - amit nem gondolt komolyan. Csak azért tette, hogy Demszky és Fletó versenyt könyörögjön neki. Ha a betonfejű faszkalap alszik párat és gondolkozik, önmagától eljuthatott volna idáig. Lemondani nem azért kell, mert más követeli. Az erkölcs praktikus útmutatás, saját maga számára, nem öncél, betartása nem másnak tett szívesség. Ha valaki az etikát figyelmen kívül hagyja, átmeneti nyereségre tehet szert. Hosszú távon azonban nem lehet megerőszakolni. Pont ahogy nőket sem. Magával cseszett ki, meg azokkal akik neki dolgoznak.

Feri, kirúgtad, fasza, ezt vártuk. De mi következik ebből rád nézve. Lemondhattál volna tisztességgel, amikor fény derült arra, hogy a választás előtt tényleg manipuláltatok az adatokkal. Én nem sípoltam, nem dobáltam, sőt nem is ordibáltam, hogy takarodj. Szerintem ezt tenni időpazarlás. Remélem viszont te már látod és érted. Mert ha nem, és ha úgy alakul, hogy ennyi keccsölés végén egy méltatlan és méretes lófasszal a seggedben kell majd elkullognod, én még röhögök is rajtad majd.

15 komment

Címkék: mszp etika erkölcs

A bejegyzés trackback címe:

https://pascal.blog.hu/api/trackback/id/tr8783829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GN68 2007.05.20. 11:44:45

Pascal, ez megint óriási túlzás, nem Gergényi vagy Bene felelős az összes rendőrért. Amíg nincsenek elítélve, ártatlannak kellene őket tekinteni. Először fordult elő ilyen, és ha tényleg rájuk bizonyítják kapják meg a büntetésüket. De a médiák túlhangsúlyozták az esetet szokás szerint. Világos, hogy pártok közötti alku van a háttérben.

vattafák 2007.05.21. 14:02:26

Pascal, most már érezni, hogy kevesebb energiát fektetsz postjaidba, mint anno kommentjeidbe. itt például lehetne felhozni - elsőként - a felületességet.
Gergényi ebben a mostani problémakörben vajon hol hibás? a Széna téri pinty az ő állományából került ki, de a rebiszes ötök, és az autópályás 15-ök (15?) ha jó tudom mind Dobozi emberei. Gergényinek mennie kellett, és az előttem szólóbizonyára helyesen írt eről.
a klasszikus legenda szerint ha 2 percet késik a japán vonat, az állomásfőnök harakirit követ el, a közlekedési miniszter pedig lemond. a közvetlen felelős és az első ember. a közvetlen felelős megvan, meglesz, ha jogerős határozat születik. hogy ki az első ember, arról lehet polemizálni. szerintem Bene vagy Petrétei. ha Dobozi is, akkor a Rebiszben végig kellene követni egy elöljárói láncot, és azon mindenkit kirúgni. emlékezzetek, az őszön Gergényivel ellentétben Dobozi nem mosdatta a szerecsent, önkritikát gyakorolt az azonosítók ügyében (az emberei felszereléséért felel, de a teteiért nem: az irányítást a BRFK végezte). egy Fideszes képviselő vhol úgy nyilatkozott: nem dicséri, nehogy kárára váljék. szintén első volt, aki elítélte az 5 rendőr erőszakát, akkor még nem lehetett tudni, hogy az ő állományából valók. mások eközben még cukrozták a taknyot. vallom: Dobozinak ez ügyben nem kellett volna mennie. de ha Gergényit elküldik, őt is meneszteni kellett, csak mert az ő emberei buktak le. eddig a látszólag objektív, innen egy kis szubjektívum: van szerencsém ismerni az imént általam megvédettet, nyugodtan írhatjátok, hogy elfogult vagyok. ez nem a véleményemet magyarázza, hanem az indulataimat.
tehát látszik: itt egy nagy játszma kis lépéseit láthatjuk. de hogy hogy lett a rendőrségbóől játékterep, az megérne nem egy posztot, egy kormányváltást is.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.05.21. 14:54:32

GN, vattafák: én a háttéralkuról nem sokat látok, de amint lesz több info, lehet lesz post is. Azonban az ügy egyik mellékszála, hogy a rendőrök rendszeresen állnak ki - valószínűleg a főnökeik tudtával - zsebre büntetni. Amiről sokan beszéltek, de nem történt semmi. Ebben pedig végső soron igenis hibás Bene és Gergényi. Most borult ki a szar. Vegyétek figyelembe, hogy ezt szombat délután négy-öt között szültem, azóta nyilván többet lehet tudni, Petrétei, Dobozi és Galambos is ment azóta.

(a postban: "holnap is van nap").

A fenti post nem is a felelősségről, hanem arról szól, hogy valaki minek ragaszkodik mindenáron a pozícióhoz. Erkölcsről és etikáról. Végső soron ezek az emberek is, mint mindenki, elismerésért, sikerért dolgoztak. Tisztességgel nyugdíjba menni. Pont ami nem lett meg nekik. Még az is igaz, igazságtalan, ami most velük - sőt a rendőrséggel - történik. Hiszen úgy kezdődött, egy zsaru fejét dobták be kővel. Nah erről már nem fog senki beszélni. Rendőri durvaságról, bűnözésről igen.

Az akkori hibákat a politikának érdeke volt elfedni. Csak Bene és Gergényi elfelejtett arra gondolni, hogy nem lesz mindig így. És utólérte a - lehet akár kicsit igazságtalan - lófasz is. De nem lehet sajnálni, miért nem vonta le a következtetést, miért állt hozzá úgy, hogy "leszarom, mert leszarhatom".

GN68 2007.05.21. 18:29:33

Petrétei, Gergényi, Bene, Dobozi és Galambos egyszerre ment. Szerinted ez egyszerűen azért történt, mert pár rendőr rossz útra tért? Nincs még rájuk bizonyítva, akármi kiderülhet. Nehogy úgy leégj, mint Tamás Gáspár Miklós a Mortimer-ügynél. A bűnösöket majd a bíróság elítéli. Gyakorlatilag az összes vezető egyszerre. Már ketten mondjuk: ez politikai háttéralku.

Vattafák, egyről beszélünk. Dobozinak nem kellett volna mennie. Azért küldték el, mert a főnökét muszáj volt kirúgni, emiatt őt sem lehetett a helyén hagyni.


 2007.05.22. 05:08:48

Dehogynem! A vezeto nem azert kap tobb lovet, mert nehezebb, amit csinal, hanem mert felelosseggel tartozik az osszes alarendelt mukodeseert. Raadasul ez fontos. Sokan Mo-on ezt tenyleg nem ertik. Reszben epp azert, hogy egy vkit le lehessen fejezni a dolgokert.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.05.22. 17:24:47

Egyrészt, ahogy írtam, nem a rendőrség elmeszelésére írtam. Hanem annak az embernek az ítéletére, aki abban az illúzióban ringatja magát, hogy ha megengedik neki, hogy megtegye, akkor megteheti. Főképp Gergényiére. Szemünkbe röhöghet. Hát nem így lett, szarabbul jött ki belőle.

Másrészt, a rendőrök korruptak. Ebben a vezetés hibás. Nem vitatom politika is bejátszik, hogy pont most borult ki a szaroskübli. De ideje volt mindenképp.


 2007.05.23. 00:53:15

Leginkabb GN68 elso hozzaszolasara reagaltam: de Gergenyi es Bene felelos az osszes rendorert.

Persze az a pofatlansag teteje, hogy az emberek --kulonosen Mo-on, kulonosen vezetok, de mindenki, akinek van barmibe beleszolasa, es csicskaztathat embereket... nem kell nagyon messzire menni eleg egy hetkoznapi portas, aki ugy gondolja o dontheti el, hogy mi lesz a portajanal, es nem pedig o tartatja be, amit mar eldolt-- azt hiszik, hogy azt szabad, amit lehet.

vattafák 2007.05.23. 12:24:06

jó, ismételjük csak:
Gergényi a BRFK vezetője, a többi megyei vezetővel és a Rebisz vezetőjével együtt, mellérendelten Bene (és Szabadfi) közvetlen beosztottja. alattuk további beosztottak vannak, le egészen a talpasokig, szolgálati út szerint.
Gergényi ez ügyben most ártatlan. az, hogy mikor, mi ügyben mit követett el, vagy van-e zűrös ügye, itt, ez ügyben indiferens. és ha valaki ártatlan egy ügyben, akkor nem tudom, miről beszélünk. lehet felmelegíteni az ügyet vagy ütni a vasat az őszi események miatt, de ez egy másik, külön történet.
fentebb írtam, Szebadfi beosztása alapján, önálló jogkörben, és nem mint Bene helyett, elöljárója mind Gergényinek, mind Dobozinak, mind a többi megyei kapitánynak. ha a nevezett 3 megy, akkor a második ember és a többi vezető is menjen, Fletó megmondta, nem konkrét ügyről van szó, hanem a rendőrség_egészének_állapotáról. hát akkor miért ez a válogatás? tán szabolcsban, borsodban minden rendben? talán nem az ország egészén dolgoznak zsebbre a rendőrök? nem, itt mellébeszélésről van szó. kormányzatilag ráültek erre a hullámra, most trendi belerúgni a rendőrökbe, és hát ne felejtsük el, egy népszerűtlen személy egy még népszerűtlenebb fikázásával még közkedvelt is lehet.
súlyos hiba ez. nincs olyan, hogy a rendőrséget önmagától nem tudja megvédeni egy miniszterelnök. ez az egyik legfőbb feladata! mondjon le ő, ha önmagától kellene a rendőrséget megvédeni!
szerintem azonban erről nincs szó. Fletónak emiatt nem kell lemondania. annál inkább kiállni a rendőrség egésze, a tisztességes rendőrök mellett! ez most éppúgy demoralizálja a rendőröket, a tisztességes rendőröket, bomlasztja a közbizalmat, mint pl. a rendszerváltás utáni közvélekedés.
a miniszterelnök ugyanis nem lehet fő kritikus.
egy normális világban ha vannak is oda nem illő rendőrök, lemondana a miniszter, válalva a politikai felelőséget. mást nem tesz. mást nem rúg ki. más lemondását nem fogadja el. veszi a kalapját.
a miniszterelnök elfogadja. ha konkrét ügyben indul eljárás, a konkrét bűnösöket megbüntetik, megfenyítik, kirúgják, ahogy kell. ha nem konkrét az ügy? akkor az utód miniszter kirúgja a szakmai felelőst, az elsőt, aki hibázott. majd az új első rendőr építhet saját gárdát, belátása szerint.
tehát ha konkrét cselekmény okozta a zűrt, akkor miért megy Dobozi és Gergényi, ha pedig általános a baj, akkor miért marad Szabadfi és a megyei vezetők?
ma úgy tűnik, hogy a háttéralku tárgya a határőrség-rendőrség összevonás. az ellenzék ehhez Gergényi fejét akarta, ehhez Dobozinak is mennie kellett, mert Gergényinek nem, de az ő emberei érintettek.
és hol itt a tisztességes eljárás?
és szó sincs itt arról, hogy kiborult a korrupció szaroskiblije, ne is várjunk ebben változást...

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.05.23. 12:43:17

Vattafák. Nem akarok én ezelők kitérni, sőt. A politikai háttéralkuról - össze kell vonni a rendőrséget a határőrséggel - külön írok majd. Ha lenyugszik a dolog, és látjuk hova jutunk. De annyit most előre, hogy ugye nem Gergényi fejét követelnék a fideszesek ha nem pont épp az ő naggyűlésüket lovasrendőrözték volna össze. Amikor a rendőr kezében a gumibot, hajlamos elfelejtkezni arról, hogy a másik oldalnak is van ereje. Most kiderült, a kétharmados törvények. És bizony az ellenzék kötheti feltételhez. A politika ilyen, engem nem hat meg ha Gergényi most áldozatnak képzeli magát. Nem kellett volna akkorát kúrni révészmáriusz fejére. És másnap nem kellett volna a rendőri túlzást annyival elintézni, hogy "az eljárás szabályszerű volt, aki nem úgy gondolja tegyen panaszt nyugodtan". Ennyit az alku részhez, amiről nem szól a fenti post.

Amiről lottyedtluvnya ír (milyen nick már ez), a vezetők felelőssége, az benne van a pakliban. Hiba történt, kibasszák. Ez mindig igazságtalan. Így van egy multinál is. Ezért kapják a nagy pénzt, és ezért a kedvező feltételeket a távozáshoz. Gergényi, Bene sem jár rosszul anyagilag, cseppet sem.

vattafák 2007.05.23. 12:56:18

aha, csak mindenki, te is ujjongsz, hogy most már elég lett a rendőri korrupcióból. hát nem lett elég, sőt, fel sem merült, csak retorikai szinten.
másrészről értem, hogy a politikai ilyen, de részemről nem tartom ezt elfogadhatónak, hogy szinte egyiken van sapka, ezért ütik. az áldozat pedig épphogy Dobozi, nem Gergényi, azt hiszem, eddig is ez volt az olvasható az álláspontom.
a vezetők felelősége pedig? kollektív hibánál kollektív? nem? vagy még mindig tizedelünk?

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.05.24. 00:43:59

Dobozi személyes ismerősöd, ehhez tényleg nem tudok hozzászólni. De az ő emberei voltak a Múzeum-körúton, és hozzá tartozik az autópályarendőrség is. Mint vezető, felelős.

Én Benéről és Gergényiről írtam a fenti postot. Főképp Gergényiről.

A korrupció visszaszorítására van zöld szám, újra lesz belső ellenőrzés, és az új vezetők is jobban odafigyelnek majd. Hátrány, baj nem lesz ebből.

Corry 2007.05.24. 17:20:40

Nekem nem nagyon fognak az emlegetett urak hiányozni a közéletből, de bujkált bennem a kisördög; mi lesz akkor ha az eltávolításokat triggerelő ügyek közül egynél vagy kettőnél kiderül, hogy nem úgy volt az, mint ahogy azt annak idején feltételezték.

Vattafáknak igaza van; sok megyei kapitány is mehetett volna avval az erővel, ahogy Gergényi ment. Na, mindegy, de a gondolat logikus és tetszett.

vattafák 2007.05.27. 11:15:15

nem értem Pascal, miért nem tudsz ahhoz hozzászólni, hogy ismerem? ha úgy gondolod, csúsztatok, akkor írd le azt, és hogy hol.
és ha úgy gondolod, nem arra reagálok, amit írtál, törölj. vagy ha szerinted aktualitását vesztete a dolog, és nem érdekel. mindegy.
de ha van kedved, válaszolhatsz, miért nem repült az autópálya rendőrség vezetője?
és mennyiben felelős a Rebiszes emberekért a parancsnokuk, ha azok más (BRFK) vezetése alatt avatkoznak be?
tényleg úgy véled, ez úttal rendet tesznek majd a rendőrségnél? elég a zöld szám, meg a belső ellenőrzés, meg majd jobban figyelnek? Pascal, nem vagy te ennyire naiv!
az ügy nagyjából-egészéből elült. mi még nem tudjuk persze, hogy ki az új első rendőr, de végül is nem oszt-szoroz a személye. miniszter lesz, továbbléphetünk. új arc, tiszta lap. hallott valaki esetleg vízióról, bármiféle elképzelésről, hogy mit is kellene kezdeni a rendőrséggel, mint szervezettel? folyik-e társadalmi, vagy akár szakmai vita a jövőről?
úgy teszünk, mintha személyek cseréje mindent megoldana, mintha egyéni, egyedi hibákról volna szó.

vattafák 2007.05.27. 12:21:23

át kell, hogy értékeljem néhány korábbi mondatomat:
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=129452

Corry 2007.06.03. 14:45:57

Most a németeknél történnek az események:
index.hu/politika/kulfold/heiligen06/

Nagyon kíváncsi vagyok a fejleményekre és nem utolsósorban a helyzet értékelésére.
Ehhez még pár nap idő kell.
süti beállítások módosítása